“မဂၤလာပါ” ကလန္း ျမန္မာ ခ၇စ္ယာန္ မိႆဟာယ မွ ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳပါသည္။ ၀တ္ျပဳခ်ိန္-အပါတ္စဥ္ (တနဂၤေႏြေန႕)ည ၄း၀၀ မွ ၆း၀၀ ထိ.

Wednesday, November 24, 2010

က်မ္းခ်က္မ်ားအလိုက္ က်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Verses )

က်မ္းစာတြင္ေရးသားထားေသာ ရာဇ၀င္သမိုင္းဆိုင္ရာ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို ေလ့လာေသာအခါ က်မ္းခ်က္တခု (Verse) သည္ အဓိပၸါယ္ တမ်ိဳးကိုသာ ရွင္းရွင္းေလး ဆိုထားမည္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ - ဓမၼေဟာင္းက်မ္း၏ အပိုင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္၄င္း၊ ခရစ္၀င္က်မ္း၏ အခ်ိဳ႔အပိုင္းမ်ားတြင္ ၄င္း ေတြ႔ႏိုင္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း ဓမၼေဟာင္းက်မ္းႏွင့္ ဓမၼစသ္က်မ္းတြင္ က်မ္းခ်က္အမ်ားစုသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ သမၼာက်မ္းစာ၏ သမၼာတရားမ်ားျဖင့္ ၾကြယ္၀ျခင္းေၾကာင့္ အေသးစိတ္ေလ့လာရန္လိုအပ္ေပသည္။ က်မ္းခ်က္တခုတည္းကို ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။
(၁) က်မ္းခ်က္တခုတြင္ ပါ၀င္ေသာ ၾကိယာမ်ားအလိုက္ ေလ့လာႏိုင္သည္။ ဥပမာ ေယ ၃း၁၆ ကိုေလ့လာေနလွ်င္ "ပ်က္စီးျခင္းသို႔ မေရာက္ရေစျခင္းငွာ" "ရေစျခင္းငွာ" "စြန္႔ေတာ္မူသည္" "ခ်စ္ေတာ္မူသည္" အစရွိေသာ ၾကိယာမ်ားကို ေတြ႔လိမ့္မည္။
ထို႔ေနာက္ ေအာက္ပါကဲ့သို႔ေသာ ႏိွဳင္းယွဥ္ခ်က္မ်ားကို ေရးခ်ႏိုင္သည္။
ဘုရားသခင္ စြန္႔ေတာ္မူသည္ --------- လူတို႔ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ မေရာက္၊ လူတို႔ ထာ၀ရအသက္ကို ရ၏။
ဘုရားသခင္ ခ်စ္ေတာ္မူသည္ --------- လူတို႔က ယံုၾကည္၏
သို႔မဟုတ္လွ်င္ က်မ္းခ်က္တြင္ပါရွိေသာ နာမ္ (Noun) မ်ားကို ဤနည္းတူ "ဘုရားသခင္" ----- "ေလာကီသားတို႔" ------ "တပါးတည္းေသာသားေတာ္" ---- "သူအေပါင္း" --- "ထာ၀ရအသက္" ဟူ၍ မွတ္သားထားႏိုင္သည္။
(၂) က်မ္းခ်က္တခုတြင္ ေဖၚျပေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားျဖင့္ ေလ့လာႏိုင္ေသးသည္။ ဥပမာ ေယာဟန္ ၃း၁၆ ကိုျပန္၍ ၾကည့္လွ်င္ "ဘုရားသခင္" "တပါးတည္းေသာ သားေတာ္" "သူအေပါင္း" အစရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ရိုးရိုးေလးပင္ ေရးထားေသာ္လည္း ထူးျခားခ်က္ကို ေပၚလြင္ထင္ရွားေစသည္။
(၃) က်မ္းခ်က္တခုကို ေလ့လာစဥ္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ ျမင့္မားသည့္ အေတြးအေခၚမ်ားကို ေဘာ္ျပေၾကာင္း ရွာယူရေပမည္။ ဥပမာအေနျဖင့္ ေယာဟန္ ၃း၁၆ ကို ၾကည္မည္။ ဤက်မ္းခ်က္၏ ေခါင္းစဥ္ကို "က်မ္းစာတအုပ္၏ အမြန္ျမက္ဆံုးေသာ က်မ္းခ်က္" ဟူ၍ ေခါင္းစဥ္တပ္ႏိုင္သည္။ ဤက်မ္းခ်က္၌ ေအာက္ပါအေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။
"ဘုရားသခင္" - အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာလူ
"ခ်စ္ေတာ္မူ၏" - အျမင့္မားဆံုးေသာ ျမတ္ႏိုးမူ
"ေလာကီသားတုိ႔" - အၾကီးမားဆံုးေသာ အေရအတြက္၊
"စြန္႔ေတာ္မူ၏" - အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္
"တပါးတည္း" - အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ လက္
"တပါးတည္းေသာ သားေတာ္" - အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ လက္ေဆာင္ပဏာ
"ယံုၾကည္ေသာသူအေပါင္း" - အၾကီးမားဆံုးေသာ အေျခအေနေပးမႈ
"ပ်က္စီးျခင္းသို႔မေရာက္" - အၾကီးမားဆံုးေသာ ဂရုဏာေတာ္
"ထာ၀ရအသက္ကို ရေစျခင္းငွာ" - အၾကီးမားဆံုးေသာ အက်ိဳးထူး၊ အခြင့္ထူး
(၄) တခါတရံ ေဘာ္ျပပါ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားအားျဖင့္ က်မ္းခ်က္တခုကို ေလ့လာလွ်င္ ၾကြယ္၀ေသာ အက်ိဳးအျမတ္ကို ရႏိုင္သည္။ ဥပမာ ေရာမ ၅း၁ ကို ၾကည့္ၾကပါစို႔ -
"ထို႔ေၾကာင့္" ျဖင့္ အစပ်ိဳးေသာ ဤက်မ္းခ်က္သည္ ၄း၂၅ ကို မွီး၍ ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ သခင္ေယရႈ၏ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းက ေျဖာင့္မတ္ျခင္းႏွင့္ အာမခံခ်က္ကိုေပးသည္။

"ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္လွ်င္" - အမွန္တရားကို ျဖစ္ေစသည္။ "ယံုၾကည္ျခင္းျဖင့္" - ေျဖာင့္မတ္ျခင္းအတြက္နည္းလမ္း (၃း၂၄ ႏွင့္ ၄း၉ ကိုလည္းၾကည့္ပါ) "ခံစားၾက၏"။ - ယခု ခံစားရေသာ အခြင့္အေရး 'ျငိမ္သက္ျခင္း' - ကြ်ႏိုပ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္၏ ရန္သူျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုတြင္ ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ လူသား ကြ်ႏိုပ္တို႔အၾကား ေၾကေအးမႈကို ရျပီ။
"ေယရႈခရစ္ေတာ္အားျဖင့္" - ဘုရားသခင္၏ ေရွ႔ေတာ္၌ မ်က္ႏွာရျခင္းကို ေယရႈခရစ္ေတာ္ တပါးတည္းသာလွ်င္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္သည္။

No comments:

Post a Comment