“မဂၤလာပါ” ကလန္း ျမန္မာ ခ၇စ္ယာန္ မိႆဟာယ မွ ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳပါသည္။ ၀တ္ျပဳခ်ိန္-အပါတ္စဥ္ (တနဂၤေႏြေန႕)ည ၄း၀၀ မွ ၆း၀၀ ထိ.

Wednesday, November 24, 2010

ခ။ သမၼာက်မ္းစာဆိုင္ရာ အသိပညာအတြက္ ေလ့လာျခင္း ( Study for Bible Knowledge )

- အခန္းၾကီးလိုက္ က်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Chapters )
- အပိုဒ္လိုက္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Paragraphs )
- က်မ္းခ်က္မ်ားအလိုက္ က်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Verses )
- က်မ္းတေစာင္းခ်င္းအလိုက္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Books )
- စကားလံုးမ်ားအလိုက္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Words )
- အထုပၼတိအားျဖင့္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Biographies )
သမၼာက်မ္းစာကို ေလ့လာရာ၌ တန္ဘိုးရွိေသာနည္းလမ္းေျမာက္မ်ားစြာရွိသည္။ က်မ္းစာကို အေ၀းၾကည့္မွန္ေျပာင္းႏွင့္ ေလ့လာသကဲ့သို႔ က်မ္း (စာေစာင္) တုိင္းတြင္ ၾကီးျမတ္ေသာ အမွန္တရားမ်ား ေပၚလြင္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အႏုစိတ္ မွန္ဘီလူးႏွင့္ ၾကည့္သကဲ့သို႔ က်မ္းစာကိုေလ့လာရာ၌ ၀ိညာဥ္ေရးႏွင့္ဆိုင္ေသာ ၾကြယ္၀မႈတို႔၏ ဆန္းၾကယ္ေသာ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္တို႔ကို ရွာေဖြႏိုင္သည္။ သမၼာက်မ္းစာကို ပို၍ ေလးေလးနက္နက္ ေလ့လာလိုလွ်င္ လက္ေတြ႔အရ ထိေရာက္ေသာနည္းလမ္းမ်ားစြာကို ဤအပိုင္းတြင္ ေဘာ္ျပထားသည္။ အေရးၾကီးဆံုးအခ်က္မွာ စနစ္က်ေသာနည္းျဖင့္ တေသြမတိမ္း က်မ္းစာကိုေလ့လာရန္ျဖစ္သည္။

နိဂုံး
သမၼာက်မ္းစာကို ေလ့လာေသာ အျခားနည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါေသးသည္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေလ့လာျခင္း။ လူမူေရးဆိုင္ရာ ေလ့လာျခင္း။ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ ေလ့လာနည္း။ အေတြးအေခၚဆိုင္ရာ ေလ့လာနည္း အစရွိသည္တို႔ျဖစ္သည္။ အထက္တြင္ေဖၚျပထားေသာ က်မ္းစာေလ့လာနည္းအားလံုးကို အသံုးျပဳပါ။ နည္းတမ်ိဳးကိုသာ စြဲ၍ မသံုးပဲ ျငီးေငြ႔ျခင္းကင္းရန္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို လွည့္၍ အသံုးျပဳၾကည့္ပါ။
သမၼာက်မ္းစာ ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ထာ၀ရမွန္ကန္သည့္အေၾကာင္း၊ ကိုယ္တိုင္လက္ေတြ႔ သိရွိႏိုင္ျပီး ၄င္းတို႔ကို လိုက္နာျခင္းအားျဖင့္ မိမိ၏ ဘ၀အသက္တာတြင္ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာကို ခံစားႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။

----------------------------

၂၊ မိသားစုသမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Family Bible Study )
ခရစ္ယာန္ အိမ္ေထာင္တခုတြင္ မိသားစု ၀တ္ျပဳျခင္းပလႅင္ထက္ ပို၍ အေရးပါေသာအရာမရွိေပ။ မိသားစုအားလံုး အိမ္တြင္ရွိစဥ္ မိခင္ (သို ့မဟုတ္) ဖခင္ က ၀တ္ျပဳျခင္းႏွင့္ ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္ကို ဖတ္ျခင္းျဖင့္ ဦးေဆာင္ရန္ျဖစ္သည္။ အရိုးဆံုး အလြယ္ကူဆံုးမိသားစု ၀တ္ျပဳျခင္းမွာ ဓမၼသီခ်င္းသီဆိုျခင္း၊ မိသားစု၀င္တဦးမွ အဖြင့္ ဆုေတာင္းျခင္း။ သမၼာက်မ္းစာကို အက်ဥ္းခ်ံဳး ေလ့လာျခင္း ႏွင့္ မိသားစု၀င္တဦးမွ အပိတ္ ဆုေတာင္းျခင္းတို ့ျဖစ္သည္။ ခက္ခဲနက္နဲေသာ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကိုေရွာင္ျပီး လူတိုင္းစိတ္၀င္စားဖြယ္ ပံု၀တၱဳ၊ အံ့ၾသဖြယ္ရာ၊ ေယရွုလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား က်မ္းတိုတိုေလးမ်ားကိုေရြးခ်ယ္ေဆြးေႏြးရန္ျဖစ္သည္။ က်မ္းတခု ဥပမာ ေမာေရွ အသက္သာကို အခန္းဆက္အျဖစ္ တပတ္လံုး ေလ့လာနိဳင္ပါသည္။


----------------------------

၃။ သမၼာက်မ္းစာ၏ အနက္ အဓိပၼါယ္ ေကာက္ႏွဳတ္ရန္ အေျခခံမူမ်ား ( Principles of Bible Interpretation )
(၁) သမၼာက်မ္းစာသည္ ဘုရားသခင္၏ မမွားနိဳင္ေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္မွဳတ္သြင္းေပးေသာ ႏွဳတ္ကပတ္ေတာ္ျဖစ္သည္ကို အစဥ္သတိရပါ၊ သမၼာက်မ္းစာတြင္ အမွားလံုး၀မရွိ။ ဘုရားသခင္က သင့္ကိုသိေစလိုေသာအရာမ်ား၊ သိရန္လိုအပါေသာ ကယ္တင္ျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ခရစ္ယာန္အသက္တာကို က်မ္းစာတြင္ မြတ္ဆိုထားသည္။

(၂) အနက္အဓိပၼါယ္ေကာက္ရန္ အျခားမူတခုမွာ သမၼာက်မ္းစာကို အဓိပၼါယ္ေကာက္သည့္အခါ ရာဇ၀င္ေနာက္ခံသေဘာကို အေလးေပးရန္လိုပါသည္။ ဤေနာက္ခံသေဘာကို ရွဳေထာင့္ (၃)မ်ိဳးမွ ေလ့လာရမည္ျဖစ္ပါသည္။
(က) က်မ္းျပဳသူ၏ ဘ၀အေျခအေနကို ေလ့လာပါ။ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းကိုေလ့လာလိုလ်င္ ထိုအခ်ိန္ကာလတြင္ ရွင္ေယာဟန္သည္ မည္သည့္ေနရာ၌ ေရာက္ေနသည္၊ ဤဆန္းၾကယ္ေသာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို ဘုရားသခင္မွေပးေသာအခါ ရွင္ေယာဟန္ ဘာလုပ္ေနသည္ကို နားလည္ထားရန္ အေရးၾကီးေပသည္။ (ဗ်ာဒိတ္ ၁း ၁ - ၁၀ ကိုၾကည့္ပါ၊)
(ခ) ဒုတိယ ရွုေထာင့္မွာ ေရးထားေသာ အေၾကာင္းအရာ (သို ့မဟုတ္) အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ မည္သည့္တိုင္းျပည္တြင္ ျဖစ္ပ်က္သည္၊ ထိုတုိင္းျပည္၏ ယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို နားလည္ရန္ ေလ့လာရမည္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ရုသ ၀တၱဳကို နားလည္ရန္ ထိုတိုင္းျပည္တြင္ မုဆိုးမမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား၊ ပစၥည္းဥစၥာပိုင္ဆိုင္မွဳ စသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေလ့လာရန္ အေရးၾကီးပါသည္။ ဤအေၾကာင္းအေရာႏွင့္ပတ္သတ္၌ ၀တ္ျပဳရာက်မ္း (၂၅) ႏွင့္ တရားေဟာရာက်မ္း (၂၅) တို ့တြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။
(ဂ) တတိယ ရွဳေထာင့္မွာ က်မ္းစာကိုေလ့လာရာ၌ ထိုအခ်ိန္ကာလက တကယ္ျဖစ္ျပက္ခဲ့ေသာ သမိုင္းအေျခအေနႏွင့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားေပၚမူတည္၍ အနက္အဓိပၼါယ္ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားကိုေလ့လာသည့္အခါ အေရးၾကီးသည့္အခ်က္မွာ ထိုအခ်ိန္က ပါေလတိနျပည္နယ္ တ၀ွမ္းလံုးရွိ ယုဒလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေရာမအင္ပါယာ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳေအာက္တြင္ အဖိႏွိပ္ခံေနရသည္ကို နားလည္ထားရန္လိုအပ္သည္။

(၃) က်မ္းတေစာင္လံုး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ တင္ျပခ်က္အရ က်မ္းစာကို အနက္ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္၊ က်မ္းတိုင္းတြင္ တိက်ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ရွိၾကသည္။ ဥပမာ - ရွင္ေယာဟန္ၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ သည္ ခရစ္ယာန္မ်ားအတြင္သာ ေရးထားသည္ကို သတိျပဳရန္ အေရးၾကီးေပသည္။ (၁ေယာ၅း၁၃)

(၄) အနက္အဓိပၼါယ္ဖြင့္ရာတြင္ အေရးၾကီးေသာမူတခုမွာ က်မ္းခ်က္တခုတြင္ပါ၀င္ေသာက်မ္းပိုဒ္မ်ား၏ ေရွ ့ေနာက္ အေၾကာင္းအရာ ( Context ) ေပၚမူတည္၍ အနက္ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္၊ ဥပမာ ဆာလံ ၁၄း၁ တြင္ “ဘုရားသခင္မရွိ” ဟုေဖၚျပထားေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ “မိုက္ေသာသူသည္ ထင္တတ္သည္” ကို ဖတ္မွသာ အဓိပၼါယ္အတိအက် ေပၚလြင္လာမည္ျဖစ္သည္။

(၅) စကားလံုး. ဆိုလိုရင္းကို အဓိပၼါယ္ေပၚ မူတည္၍လည္း အနက္အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ယူပါ။ ဥပမာ - “ဆုေတာင္းျခင္း” (Prayer) “ၾကားခံဆုေတာင္းျခင္း” (Intercession) “ အသနားခံ၍ တိက်ေသာ ေတာင္းေလ်ာက္ျခင္း” (supplication) အစရွိေသာ စကားလံုးမ်ား၏ အဓိပၼါယ္ အနည္းငယ္စီ ျခားနားသကဲ့သို ့ျဖစ္သည္။

(၆) သမၼာက်မ္းစာ၏ အနက္အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ႏွုတ္သည့္အခါ ေဘာ္ျပပါအေၾကာင္းအေရာႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အျခားက်မ္းပိုဒ္မ်ားအာျဖင့္လည္းေကာင္း၊ က်မ္းစာတအုပ္လံုး၏ ဆိုလိုရင္းအေၾကာင္းအရ ေလ့လာျပီး အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ရမည္၊


က်မ္းစာကို ဖတ္လွ်င္ ဘုရားသခင္မွ လူသားတို႔ ကယ္တင္ျခင္းရဘုိ႔ရန္ ေပးထားေသာ နည္းလမ္းကို က်မ္းစာအစမွ အဆံုးအထိ ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုထားသည္ကို နားလည္လာလိမ့္မည္။ နားလည္ရန္ ခက္ခဲေသာ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို ေတြ႔ေသာအခါ က်မ္းစာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ျခံဳငံု၍ ျမင္တတ္ရမည္။ ဥပမာ - ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတြင္ ေဘာ္ျပထားေသာ သားေကာင္ယာဇ္မ်ားသည္ ကားတိုင္ေပၚတြင္ ခရစ္ေတာ္ အေသခံျခင္းျဖင့္ ျပည့္စံုျခင္းသေဘာကို ပံုေဘာ္ေပးျခင္းကို ဆိုလိုသည္။

ဤ လြယ္ကူေသာနည္းမ်ားျဖင့္ က်မ္းစာကို ဖတ္ရွုေလ့လာလ်င္ မွားယြင္းစြာ နားလည္မွဳမ်ားႏွင့္ တဘက္စြန္းက်နားလည္မွဳမ်ားမွ ကင္းေ၀းေစမည္။ ထို ့အျပင္ ဘုရားသခင္ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္တြင္ ပါရွိေသာ ခက္ခဲနက္နဲသည့္ က်မ္းပိုဒ္မ်ား၏ သြန္သင္မွဳမ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္နိဳင္ရန္ အေထာက္အကူေပးေပလိမ့္မည္၊

No comments:

Post a Comment